Het blijft een avontuur - Reisverslag uit Den Ham, Nederland van Toby - WaarBenJij.nu Het blijft een avontuur - Reisverslag uit Den Ham, Nederland van Toby - WaarBenJij.nu

Het blijft een avontuur

Door: Toby

04 Augustus 2017 | Nederland, Den Ham

Eigenlijk al een beetje laat om nog wat te schrijven. Het is al bijna 21.00 uur. Haha. Toch maar even doen. Het is al weer twee dagen geleden en dan wordt het zo lang he? Gisteren de wekker op 07.30 uur. Even een beetje rust nemen en slow opstarten. Ook om goed te bekijken of het goed gaat met de voeten van Klaske. We lezen alles over blaren en we willen ontstekingsremmers halen. Om 9.30 uur hebben we alles opgeruimd en gaan we naar de farnacy. Daar zijn er genoeg van. Klaske krijgt ibrupofen. We gaan op een terras nog een cappuccino drinken en de eerste ibrupofen wordt ingenomen. Om 11.30 uur vertrekken we. Gelukkig werkt de tablet en voelt Klaske de pijn niet meer. We lopen langs een fort en een steengroeve. Bij een stuw moeten we even de weg op. En daar gebeurde het. Een hele horde honden, het waren er wel 15 kwam op ons af. Oei, wat eng. Gelukkig had Klaske de kieper bij zich. Zij maar piepen en het hielp. De honden bleven op afstand. Pfff, wat een geluk. Verder de weg vervolgen. Veel klimmen en klauteren. Al met al zal het zo'n 13 km geweest zijn. Maar het schiet zo voor geen meter op. Om 5 uur op de camping en daar dineren we: Stokbrood met jam. En dan douchen en naar bed. Lekker weer in de tent. Vandaag weer om 7 uur uit bed en om kwart over 8 op pad. We hadden niets meer te eten, dus eerst naar het volgende dorpje. Daar konden we wat halen. Het was weer klimmen en klauteren en duurde wel 3 kwartier voor we in het dorpje waren. Daar boodschappen en op een terras ontbijt gegeten. En weer een cappuccino. Zo konden we weer verder. Het was steeds een lange weg tussen de bomen door en wel een beetje saai, maar goed begaanbaar. Op een bepaald moment begon het avontuur toch, her pad werd smaller en minder goed begaanbaar. We komen aan een beekje en een weide. Prachtig stuk natuur, maar oei hoe nu verder? We zagen de stickers van de Santiago wel. Ze wezen rechtdoor, maar hoe? We vinden het pad. We moeten eerst heel steil omhoog. Ik ging van boom naar boom. Ging net en Klaske ging achterwaarts. Toen naar beneden. Dat moest haast op ons achterste. Wat was ik blij dat het droog was. Als het glibberig was geweest, weet ik niet hoe het was gegaan. Even verderop nog 1 obstakel. Het was een boom waar we onderdoor moesten. Ik ben er kruipend onderdoor gegaan. Haha, het was weer wat. Verder was de weg prima en kwamen we om 15.00 uur aan op een camping. Tent opgezet en het dorpje in gegaan om even wat te drinken en te eten. Na het eten de kerk bezichtigd. Daar was een mevrouw met de bloemen bezig. Ik vroeg of we een stempel zouden kunnen krijgen. Dat kon, maar we hadden KNS boekje in de tent. Ze bleef nog wel een half uurtje in de kerk. Wij weer terug naar de tent. Klaske zou ons inschrijven op de camping en ik ging terug naar de kerk voor de stempels. Het lukte, veel kerken zijn dicht waardoor je niet vaak een stempel kunt krijgen. Morgen naar Rocroi en dan zitten er 254 km op. Zondag nemen we waarschijnlijk een rustdag

• 04 Augustus 2017 - 22:12

Lydia:

Fijn dat je toch de moeite neemt om een verslag te plaatsen, kunnen wij mooi meegenieten! Gelukkig helpt de ibuprofen Klaske! Hopelijk is dit het laatste "probleem" tijdens jullie geweldige avontuur, veel plezier verder! Groetjes Lydia

• 05 Augustus 2017 - 10:51

Sharon :

Wat beleven jullie toch veel! Veel plezier nog. Hopelijk gaat t met de voeten van Klaske weer wat beter vandaag.

• 05 Augustus 2017 - 14:56

Hetty:

Toby al om negen uur naar bed!!! dat krijg je als je zoveel beleefd. Gelukkig voor Klaske dat de ibuprofen helpt. Succes verder want zo te lezen wordt het er niet makkelijker op.
    Een fijne rustdag!

• 05 Augustus 2017 - 19:13

Jeanet:

Lieve Toby en Klaske,
    Wat super om jullie avonturen te lezen en wat zijn jullie al ver! Enorm veel respect voor jullie!
    Zet 'm maar op en ik wens jullie veel mooie momenten toe op deze bijzondere voettocht!
    Groetjes, Jeanet en familie!

• 05 Augustus 2017 - 20:59

Wilma :

Hoi wandelaars..
    Wat zitten er al vele km in jullie benen zeg !Superknap!Geniet morgen van jullie rustdag en succes voor de volgende kilometers !Zettumop