Op naar Dinant - Reisverslag uit Den Ham, Nederland van Toby - WaarBenJij.nu Op naar Dinant - Reisverslag uit Den Ham, Nederland van Toby - WaarBenJij.nu

Op naar Dinant

Door: Toby

02 Augustus 2017 | Nederland, Den Ham

Twee dagen zijn zo weer om he? Dag 9 brak gisteren al aan. We hebben heerlijk geslapen op de Kasterlhoeve. Echt weer even luxe met een ontbijt waar je weer op kan wandelen hoor. Wanneer we aan het eten zijn begint het wat te regenen en dat maakt dat we geen haast maken, want het zal rond half 10 droog worden. Mevrouw van de kasterlhoeve nood aan om voor ons te reserveren de abdij Legde in Dinant. Helaas was dat vol, maar we zeiden in Dinant vinden we wel wat. Mevrouw brengt ons met de auto naar de Maas, dat scheelt al weer een paar kilometertjes. Voor Klaske wel lekker, want ze heeft sinds zaterdag eigenlijk wat blaren. Wel blaarpleisters op, maar toch wel pijnlijk. Eenmaal lopend gaat het wel weer. Zo gezegd gingen we weer langs de Maas. Supermooi hoor. Je komt ogen tekort. Onderweg kwamen we een paar Nederlandse jongens tegen die op weg waren naar Nederland. Ze hadden een lekke band van al die keitjes die er lagen. Weer verder denken we in een feest te komen, maar blijkt een circus te zijn bij een camping. Alle bezienswaardigheden die we willen bekijken zijn dicht. Allereerst een kerkje vlak voor Dinant en dan willen we ook de Abdij van Legde bekijken. Ook dicht. Jammer, maar hij valt ons in het echt ook wel wat tegen. In Dinant eerst maar eens wat drinken en dan naar het bureau voor toerisme. Vragen of er ergens een slaapplek is. Ja vertelt ze in de abdij. Maar we wisten al dat het niet kon. Een camping verderop, nog 5 km in Anseremme kon. Ze had even voor ons gebeld. We wilden eerst nog wat eten in Dinant, maar besluiten dit toch niet te doen. Eerst lekker eten en weer een inkakkertje krijgen en dan nog 5 km wandelen? Nee dat is niet zo'n goed plan. Maar goed ook, want van de 5 km moesten we ook nog 2.5 km stijgen en dalen. En we liepen weer eens verkeerd dus we waren blij dat we op de camping waren. Tent opzetten en er was een gezellige bistro bij. Dus wij daar naar toe en hebben daar een paar heerlijke leffes gedronken en een pizza gegeten. Top, om half 10 weer plat. Vanmorgen weer op weg. De bedoeling is naar Givet te gaan. Dat ligt in Frankrijk dus de grens over. Klaske had de blaren weer verzorgd, maar er zijn er nu toch wel 3 waarvan 2 echt pijnlijk zijn. We lopen en in het begin ging het nog prima. Het was weer geweldig. Door de bossen over weilanden met koeien en dat alles steeds langs de Maas. Op een bepaald moment moesten we bijna kruipend onder een rots door. We komen in Hastiere en stel voor daar te blijven. Maar Klaske had de zinnen toch op Givet gezet, we wilden wel graag eens in een Refuge slapen. Dus toch doorgelopen. De knollen waren wel op in Givet, maar gehaald. Bij de Refuge bleek dat je tussen 5 en 6 uur kon bellen. Dan eerst maar even een pannenkoekje eten en van daaruit gebeld. Die meneer zei: Ik kom eraan, dus snel afgerekend en er naar toe. Na een half uur was hij er nog niet. Hmmmm, dan maar weer bellen. Hij zou er om 18.15 uur zijn. Haha, tja Frankrijk he? Hij brengt ons waar we kunnen slapen. Nu het is prima. Goede douche en redelijke bedden. Ben net wel even naar een ander bed gegaan. De lattenbodem was verdwenen. Nu zit ik op een goed bed. Morgen maar weer zien, of we nemen een rustdag of een klein stukje. Jullie horen het. Het is nu bedtijd.

• 04 Augustus 2017 - 20:54

Lydia En Wim:

Geweldig om jullie zo te kunnen volgen en hopelijk gaat het beter met de blaren van Klaske. Groetjes ons.