Eerste dagen van een avontuurlijke reis - Reisverslag uit Den Ham, Nederland van Toby - WaarBenJij.nu Eerste dagen van een avontuurlijke reis - Reisverslag uit Den Ham, Nederland van Toby - WaarBenJij.nu

Eerste dagen van een avontuurlijke reis

Door: Toby

27 Juli 2017 | Nederland, Den Ham

Eindelijk even wifi om even wat te schrijven. Maandag 24 juli na een beroerde nacht, naar de trein gebracht door Ronny. We vertrokken om 9 uur en zouden om half 1 in Thorn aankomen. Dat lukte. Eerst maar een kop koffie drinken en beginnen met een pannenkoek. We wisten immers ook niet wat ons nog te wachten stond. Om 2 uur besluiten we toch te gaan lopen ondanks de regen. Poncho om en daar gingen we, het grote avontuur tegemoet. Vandaag een korte tocht. We liepen op een gegeven moment al fors om. Dat begon goed dus. De 1e plaats was Maaseik. In het boekje stond dat je bij Ter Engelen een klooster zou kunnen slapen. We stonden voor de deur te kijken, toen er een meneer, wat later bleek de directeur te zijn en deze vroeg wat we zouden willen. We vroegen daar te slapen. Eigenlijk kon dat niet, de cellen van het klooster waren afgekeurd door de brandweer. Hij zei dat we even moesten wachten. Hij kwam terug met het bericht dat we er konden slapen. Een bed en de volgende morgen een ontbijt klaargemaakt door de zuster. Allemaal super. Ons 1e avontuur. Volgende dag weer op pad. Een langere tocht dan de dag ervoor. Na een lange tocht van wel 30 km vonden we een plek op een camping. Ook een avontuur op zich. We moesten de tent opzetten en dan in de tent met de stijve botjes. Klaske was zo vertrokken. Ik vond het moeilijk in slaap te komen. Uiteindelijk rond half 1 's nachts gelukt. Volgende dag tent weer opbreken en nat mee, want het had geregend. Toen opnieuw aan de wandel. Eerst moesten we nog 3.5 km lopen om op de route te komen. Daar aangekomen kwamen we twee mannen tegen die elke woensdag met elkaar 100 km fietsen. Hele verhalen had de ene meneer. Hij hield nooit weer op. Haha. Zijn maatje zei op een bepaald moment: kom we gaan we houden de dames op. En daar gingen we. Nu weer 5 km om gelopen. We kwamen op een gegeven moment weer op hetzelfde punt uit. Daar word je dan niet vrolijk van. Maar ja, doorgaan he? Uiteindelijk weg weer gevonden. Toen kwamen we na een tocht van 14 km in Wiemesmeer aan.ik had het wel een beetje gehad en dacht misschien moeten we hier maar iets zoek om te slapen. Maar dan loop je direct al achter he?. Dus een flinke pauze genoemden en gegeten en toen kon het weer. Om 16.00 uur liepen we dan eindelijk Munsterbilzen binnen. Dan weer op zoek naar een slaapplaats. Eerst kwamen we een meneer tegen die we vroegen of er ergens een slaapplek was. Hij dacht van niet, maar zei hij, misschien lukt het bij de Chiro (De Belgische katholieke scouts, zoals we later hoorden). Eerst maar even naar een supermarkt om wat te eten te halen. Vervolgens komen we weer iemand tegen die ons ook aanraadt het maar eens bij de Chiro te proberen. We gaan het gewoon doen. We moeten ergens slapen. Daar aangekomen, kijken ze ons eerst een beetje voorzichtig aan en zeggen, ja wij zijn eigenlijk niet de baas, maar als het maar voor 1 nachtje is zal het wel lukken. We mochten even zitten bij hen en het duurde niet lang of we merkten dat ze enorm gastvrij waren. We kregen koffie met appelgebak en zouden ook mogen mee eten. We zeiden dat we graag de tent opzetten en bij de tent even wat eten omdat we 's middags al warm gegeten hadden. Een van de vrouwen ging nog wassen en bood aan onze sokken mee te wassen. Hoe fijn was dat? Geweldig toch? We gingen de tent opzetten en mochten heerlijk douchen. Het was in een woord top! Na het douchen nog een poosje bij hen gezeten en een biertje gekregen. In een woord was het top nij de Chiros. Wat een gastvrije mensen. Om 21.45 uur de tent in en lekker geslapen. Toen brak dag 4 aan. Dit zou een record worden voor ons. We waren ooit 3 dagen op pad geweest. Eerst even gedag zeggen en om 8.10 weer op pad. Na een km eerst even ontbijten en daarna wat km maken. We kwamen al vrij snel in Munsterbilzen waar we een kop koffie nuttigden. Toen weer verder. Het was een supertocht. We kwamen terecht bij een kasteel en liepen tussen de graanvelden. Erg mooi. Vandaag waren we een keer lekker op tijd op de plaats van bestemming. Om kwart over 3 ongeveer in Tongeren. We liepen langs een jeugdherberg en dachten laten we hier maar vragen of we kunnen slapen. En dat lukte, dat was super. Om 16.00 uur lekker de stad even in om wat te drinken en te eten. Natuurlijk op onze slippertjes. De benen zijn wel wat stijf, maar ja dat hoort erbij. Nu nog even lekker relaxen en slapen, om morgen weer verder te gaan. Morgen denken we ongeveer 24 km te lopen. Als dat lukt, hebben we morgen 109 km gesjouwd. Tot de volgende keer!

• 27 Juli 2017 - 21:26

Jean:

Ik vindt het nu al knap na de eerste dag was ik misschien omgekeerd en terug gelopen.
    Succes.

• 27 Juli 2017 - 22:02

Annelies En Wim:

Leuk om te lezen dames. Af en toe een beetje tegenslag maar blijf volhouden.
    Veel succes en plezier de volgende etappes. Groeten uit de Tarn

• 27 Juli 2017 - 23:02

Wim En Lydia:

Dames, wat een avonturen al de eerste paar dagen van jullie reis! We wensen jullie veel succes en plezier, geniet ervan! We blijven jullie volgen. Groeten!

• 28 Juli 2017 - 10:08

Liesan :

Hey Toby, leuk om te lezen! Geniet er van...

• 28 Juli 2017 - 11:02

Linda, Maryl & Ashlynn:

Wauw super om te lezen dat jullie dit nog op jullie ouwe dag doen! Dit doen wij jullie niet na op onze jonge leeftijd

• 28 Juli 2017 - 11:14

Linda, Maryl & Ashlynn:

Wauw super om te lezen dat jullie dit nog op julie ouwe dag doen! Dit doen wij jullie niet na op onze jonge leeftijd haha! En wat super leuk dat wij zo toch mee kunnen wandelen, en dat op onze leeftijd haha! Heel veel plezier nog en hoop op nog veilige kilometers voor jullie Xx ons 3tjes

• 28 Juli 2017 - 17:09

Hetty Kamphuis:

Nou, jullie hebben al heel wat beleefd!! erg leuk om te lezen.Als je de hele tocht zulke aardige mensen ontmoet komt het allemaal goed. Succes en groeten.