Nog een paar dagen - Reisverslag uit Den Ham, Nederland van Toby - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen - Reisverslag uit Den Ham, Nederland van Toby - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen

Door: Toby

08 Augustus 2017 | Nederland, Den Ham

Gisteren met z'n zessen ontbijten. We vertrokken achter elkaar om 8.30 uur. Het was er weer prachtig. Hoe vaak we wel niet gezegd hebben hoeveel bijzondere plekjes toch tegenkomt wanneer je loopt. Geweldig. Me een uurtje weer een pauze en daar lopen Nelleke en Henk voorbij. Uiteindelijk lopen we een eindje samen op naar l'Abbaye. Erg gezellig. We lopen weer op smalle paadjes en tussen de stekels door. Uiteindelijk op een heel smal graspad tussen de rikkepalen door. Wanneer we in het dorpje komen besluiten we samen nog koffie te drinken en dan elk onze eigen weg gaan. Zij zouden ook nog een stukje verder lopen dan onze bestemming. Wij zijn gaan slapen bij Nederlandse mensen in Lalobbe. Het blijkt een prachtige gite te zijn, die wel in het Open Luchtmuseum zou kunnen staan. We zijn nog even maar de plaatselijke jeu de boules wedstrijden gegaan en dronken er wat. Om 18.15 uur zouden we een rondleiding in de kerk krijgen. Erg leuk want nu kreeg je ook wat uitleg. We hebben vervolgens heerlijk en gezellig gegeten met de Nederlandse eigenaren en om 10 uur lagen we in bed. De volgende morgen, vanmorgen dus samen ontbijt met het andere Nederlandse echtpaar, Elly en Rob, vvertrokken we voor een tocht 21 km. Het eerste stuk was weer supermooi. Tussen de koeien, door het bos, op en af. Maar de rest van de tocht was best wat eentonig. Grasland, glooiing, koeien en keien. Best een moeilijke ondergrond. We zouden naar een herberg waar meerdere mensen in konden. 9 in totaal. We waren weer met ons zessen
Nelleke en Henk waren er al om 13.00 uur en wij om 14.30 uur. De koffie stond klaar dus heerlijk. Om 16.30 uur arriveren ook Rob en Elly en we besluiten samen te koken en te eten. Het werden noedels met sla en gehakt met een rode saus. Al met al heerlijk. Om 22 uur. Gaan we op bed en schrijf ik dit verhaaltje waar niet heel veel spectaculaires in is gebeurd nog even. Iedereen lijkt al te slapen dat ga ik nu ook doen. Nog 2 dagen en we zijn in Reims. Dan zit het eerste avontuur van de Santiago de Compostella er op. Maar Vezelay is het nog 300 km en dat gaat ons niet lukken dit jaar. Volgende plan maar weer.

• 09 Augustus 2017 - 21:15

Hetty:

Succes met de laatste loodjes!!